home nieuws agenda interne competitie jeugd interactief over smb contact
uitslagen
statistieken
ledenlijst
Koningsgroep
Damegroep
Torengroep
Keizergroep
ratinglijst
interne competitie
bekercompetitie

Interne competitie

Als je een Keizerpartij wilt spelen, moet je op tijd aanwezig zijn. De partijen beginnen stipt om 19.30, je kunt je aanmelden voor de Keizercompetitie tot 19.25. De bedenktijd voor de interne competitie, de Keizercompetitie en de SMB Beker is voor senioren 1 uur en 40 minuten plus 10 seconden increment. Voor jeugd tot 16 jaar is de bedenktijd 1 uur en 25 minuten plus 10 seconden increment en voor jeugd tot 14 jaar is de bedenktijd 1 uur plus 10 seconden increment.


Reglementen interne competitie

1. Acht tot tien schakers spelen per periode een enkelrondige competitie (7 of 9 partijen). De indeling geschiedt op basis van promotie en degradatie.
2. Voorafgaand aan de competitie wordt vastgelegd welke partijen wanneer plaatsvinden. Bij verhindering op een bepaalde speelavond dient de verhinderde speler zijn tegenstander en de wedstrijdleider voor 17:30 op de betreffende avond hiervan op de hoogte te stellen. (Degene die zich afmeldt moet er zorg voor dragen dat de partij op een andere datum wordt ingehaald.) Alle afmeldingen worden direct op de website vermeld, zodat iedereen kan zien of zijn/haar partij die avond door gaat. Spelers dienen om 19.30 aanwezig te zijn of telefonisch te hebben doorgegeven dat ze later komen. Indien een speler om 20.00 (of om 20.30 indien de speler heeft doorgegeven dat hij of zij later komt) nog niet aanwezig is, dan heeft hij of zij de partij verloren.
3. Indien een speler niet komt opdagen zonder zich af te melden krijgt hij/zij een reglementaire nul. Komt hij/zij twee keer niet opdagen, dan wordt hij/zij uit de groep gezet.
4. Indien een speler op een avond geen partij heeft, kan hij/zij mee doen met de Keizercompetitie.
5. De nummers 1 en 2 van een groep (met uitzondering van de hoogste groep) promoveren, de laatste twee van een groep degraderen (met uitzondering van de laagste groep). Afhankelijk van nieuwe leden, nieuwe aanmeldingen en afmeldingen kan het aantal spelers dat promoveert en degradeert wisselen. De wedstrijdleider beslist.
6. Indien twee (of meer) spelers gelijk eindigen, dan geldt het onderling resultaat. Is het onderling resultaat gelijk, dan wordt de score tegen de laatste uit de groep van het behaalde resultaat afgetrokken. Is de stand dan nog steeds gelijk, dan wordt de score tegen de een-na-laatste van de score afgetrokken. Enzovoort. Is het resultaat tegen alle spelers gelijk, dan wordt er een beslissingspartij gespeeld met normale bedenktijd.
7. De clubkampioen wordt bepaald door een tweekamp over twee partijen tussen de winnaar van de eerste periode van de Koningsgroep en de winnaar van de tweede periode van de Koningsgroep. Eindigt de tweekamp in een gelijke stand, dan worden er twee rapidpartijen gespeeld. Eindigen deze twee rapidpartijen in een gelijke stand, dan worden er twee snelschaakpartijen gespeeld. Eindigen deze twee snelschaakpartijen in een gelijke stand, dan beslist een Armageddon partij (wit heeft 6 minuten bedenktijd en moet winnen, terwijl zwart 5 minuten krijgt en voldoende heeft aan remise). Indien een schaker beide periodes heeft gewonnen, is hij of zij automatisch clubkampioen.
8. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleider.


wachtwoord vergeten?


aanmeldingen